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Persönliche Seite von Dr. Andrea M. Mühlenweg née Weber (WifOR)

 

 

 

 

 

 

 

          
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Informationen zu Forschungsschwerpunkten, Projekten, Publikationen

WifOR Mitarbeiterseite von Dr. Andrea Mühlenweg

Publications

Refereed Journals and Book Chapters

Coneus, Katja, Andrea Mühlenweg und Holger Stichnoth (forthcoming), Orphans at Risk in Sub-Saharan Africa: Evidence on Educational and Health Outcomes, Review of Economics of the Household.

Mühlenweg, Andrea, Dorothea Blomeyer, Holger Stichnoth und Manfred Laucht (2012), Effects of Age at School Entry (ASE) on the Development of Non-Cognitive Skills: Evidence from Psychometric Data, Economics of Education Review 31(3), 68-76.

Andrea Mühlenweg und Patrick Puhani (2010), The Evolution of the School Entry Age Effect in a School Tracking System, Journal of Human Resources 45(2), 407-438.

Mühlenweg, Andrea (2010), Young and Innocent - International evidence on age effects within grades on victimization in elementary school, Economics Letters 109(3), 157-160.

Mühlenweg, Andrea (2008), Educational Effects of Alternative Secondary School Tracking Regimes in Germany, Schmollers Jahrbuch - Journal of Applied Social Science Studies 128(3), 351−79.

Mühlenweg, Andrea (2008), Ein erster bildungsökonomischer Überblick mit besten Referenzen, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 11(2), 327−332.

Puhani, Patrick und Andrea Weber (2007), Does the Early Bird Catch the Worm? Instrumental Variable Estimates of Early Educational Effects of Age of School Entry in Germany, Empirical Economics 32, 359−386.

Books and Book Chapters and Journals

Andrea Mühlenweg und Patrick Puhani (2009), Frühe Einschulung kann Nachteile haben, Schule im Blickpunkt 10/2009, 14-15

Mühlenweg, Andrea (2007), Empirical Studies on Aspects of Education Inequality in Germany. Dissertation an der Leibniz Universität Hannover, Leibniz Universität Hannover, Hannover.

Ammermüller, Andreas and Weber, Andrea (2005), Education and Wage Inequality in Germany: Review of the Empirical Literature, in: Rita Asplund and Erling Barth (Eds.): Education and Wage Inequality in Europe, A Literature Review, ETLA Sarja B 212 Series Helsinki, 167−202.

Weber, Andrea (2004), Regelungsänderungen für Ältere Arbeitnehmer, in: Tobias Hagen and Alexander Spermann (Eds.): Hartz-Gesetze − Methodische Ansätze zu einer Evaluierung, ZEW Wirtschaftsanalysen, Bd. 74, Baden-Baden (unter Mitarbeit von: Melanie Arntz, Andreas Ammermüller, Miriam Beblo, Martin Biewen, Bernhard Boockmann, Marco Caliendo, Bernd Fitzenberger, Nicole Gürtzgen, Reinhard Hujer, Peter Jacobebbinghaus, Friedhelm Pfeiffer, Andrea Weber, Ralf Wilke, Henrik Winterhager, Elke Wolf, Gaby Wunderlich), 227−240.

Working Papers and Discussion Papers

 

Franz Westermaier, Brant Morefield und Andrea M. Mühlenweg (2013), Impacts of Parental Health Shocks on Children's Non-Cognitive Skills, SOEPpaper 542, Berlin

Morefield, Brant, Andrea Mühlenweg und Franz Westermaier (2011), Impacts of Parental Health on Children's Development of Personality Traits and Problem Behavior: Evidence from Parental Health Shocks, ZEW Discussion Paper No. 11-049, Mannheim.

Mühlenweg, Andrea, Dorothea Blomeyer und Manfred Laucht (2011), Effects of Age at School Entry (ASE) on the Development of Non-Cognitive Skills: Evidence from Psychosometric Data, ZEW Discussion Paper No. 11-017, Mannheim.

Coneus, Katja und Andrea Mühlenweg (2011), Orphans at Risk in Sub-Saharan Africa: Evidence on Educational and Health Outcomes, ZEW Discussion Paper No. 11-008, Mannheim.

Mühlenweg, Andrea (2010),Teaching, Organization, and Personal Problems - Evidence from Reforming Tertiary Education in Germany, ZEW Discussion Paper No. 10-040, Mannheim.

Mühlenweg, Andrea (2009), Young and Innocent - International Evidence on Age Effects Within Grades on School Victimization in Elementary School, ZEW Discussion Paper No. 09-031, Mannheim.

Puhani, Patrick und Andrea Mühlenweg (2007), Persistence of the School Entry Age Effect in a System of Flexible Tracking, IZA Discussion Paper, No. 2965, Bonn.

Mühlenweg, Andrea (2007), An Evaluation of Single and Mixed Gender Computer Science Classes, Diskussionspapiere des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften, Universität Hannover, 369, Hannover.

Mühlenweg, Andrea (2007), Educational Effects of Early or Later Secondary School Tracking in Germany, ZEW Discussion Paper No. 07-079, Mannheim.

Weber, Andrea (2006), Educational Effects of Alternative School Tracking Regimes in Germany , Diskussionspapiere des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften, Universität Hannover, 353, Hannover.

Puhani, Patrick and Weber, Andrea (2006), Fängt der frühe Vogel den Wurm? Eine empirische Analyse des kausalen Effekts des Einschulungsalters auf den schulischen Erfolg in Deutschland, Diskussionspapiere des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften, Universität Hannover, 336, Hannover.

Puhani, Patrick and Weber, Andrea (2005), Does the Early Bird Catch the Worm? Instrumental Variable Estimates of Educational Effects of Age of School Entry in Germany, IZA Discussion Paper No. 1827, Bonn. (Deutsche Zusammenfassung)

Weber, Andrea M. (2004), Wann kehren junge Mütter auf den Arbeitsmarkt zurück? Eine Verweildaueranalyse für Deutschland, ZEW Discussion Paper No. 04-08, Mannheim.

Lauer, Charlotte and Weber, Andrea (2003), Employment of Mothers After Childbirth: A French-German Comparison, ZEW Discussion Paper No. 03-50, Mannheim.

Ammermüller, Andreas and Weber, Andrea (2003), Education and Wage Inequality in Germany − A Review of the Empirical Literature, ZEW Discussion Paper No. 3-29, Mannheim.

Expertises

Mühlenweg, Andrea, Maresa Sprietsma und Julia Horstschräer (2010), Humankapitalpotenziale der gestuften Hochschulabschlüsse in Deutschland - Auswertungen zu Studienbeteiligung, Studienabbrüchen, Mobilität und Eingangsselektion, Studien zum deutschen Innovationssystem, Nr. 14-2010, Expertenkommission Forschung und Innovation, Mannheim.

Ammermüller, Andreas; Weber, Andrea and Westerheide, Peter (2005), Die Entwicklung und Verteilung des Vermögens privater Haushalte unter besonderer Berücksichtigung des Produktivvermögens, Abschlussbericht zum Forschungsauftrag des Bundesministeriums für Gesundheit und Soziale Sicherung, Mannheim.